zondag 9 augustus 2015

Friends

Het is altijd leuk vrienden uit Nederland te zien in Italië. Vaak zijn ze dan of op vakantie in Umbrië of op vakantie in Toscane. Ik woon in Umbrië, maar aan de Toscaanse grens. En als we elkaar dan weer zien, dan is het net alsof het gisteren is geweest.

Vera en ik
Gisteren had ik een afspraak met vrienden die al jaren in Umbrië komen. Zij gaan altijd graag terug naar Strettura, een klein dorpje aan de Via Flaminia, bekend om haar zoutloze brood. Zij gaan dan naar de locatie waar ik heb gewerkt. Waar het allemaal begonnen is...

In Strettura heb je locale slagertjes en winkels, zoals de alimentari "Vantaggi" waar ik al menig keer brood en koekjes heb staan bakken. En de restaurantjes worden ook druk bezocht door de lokale mensen, dat is een goed teken. In Strettura eet je lekker!

Ik kom er haast nooit meer. Strettura ligt best ver van Castiglione del Lago. Ook in Terni kom ik nauwelijks meer, ofschoon ik daar wel vrienden heb wonen. Ik ben een "immagine di Facebook" geworden, zoals ze dat hier zeggen.

We waren gisteren met z'n allen in Montefalco, en we hebben gezellig geluncht bij Federico II. Een leuke Osteria van Roberta op de Piazza del Comune.

Federico II
En natuurlijk ging ik weer naar huis met een pot pindakaas. Lekker Hollands! Alleen hier zitten geen stukjes noot in, maar wel super lekker!

de winkelstraat in Montefalco
Sagrantino druiven in Montefalco
Montefalco wijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten