zondag 2 maart 2014

Carnival in Venice

Ook al ben ik niet in Venetië met carnaval, als ik de foto's zie op het internet blijft het een enorm fantastisch evenement met mooie maskers en modieuze kostuums. Ik heb carnaval in Venetië drie keer meegemaakt. In 2003, toen ik door Italië reisde, en waar mijn avontuur in "la serenissima" begon. In 2004 met twee vriendinnen uit Rome en in 2011.

Angel's flight
San Marco Square
Het Venetiaanse carnaval is niet te vergelijken met beelden die wij hebben in Nederland. Dit is een bezienswaardigheid en een traditie geworden. Door het sprookjesachtige achtergrond die Venetië ook is zonder carnaval, kan men de waan hebben de voetsporen van Casanova te volgen. Dit carnaval trekt veel Italianen en bezoekers uit het buitenland. Het feest duurt 12 dagen tot Aswoensdag.Voor diegenen die het nog nooit gezien hebben. Ik zeg gaan!

Niet alleen in Venetië is het carnaval, maar natuurlijk ook in andere delen van de wereld. Zoals in Umbrië, in Castiglione del Lago. Dit carnaval is heel leuk voor kinderen. Verkleed als pipo, sneeuwwitje, of tijger lopen ze door de straten. Confetti ligt op de grond, muziek hoor je op de achtergrond, ouders erbij.. het is zelfs druk in Castiglione del Lago! Ik heb een foto gemaakt, van de "Carro dei Matti". De kar van de "gekken". Even zo letterlijk vertaald. Die kar met gemaskerde kinderen en ouders reed op en neer in het dorp door de hoofdstraat. Nu is het feestje voorbij, en zijn de Italianen in de barretjes gegaan voor een koffietje of gewoonweg een aperitief. Ik denk dat ik dat ook  maar eens ga doen.... coffee!

Castliglione del Lago



Geen opmerkingen:

Een reactie posten