vrijdag 28 februari 2014

snowshoeing in de Monti Sibillini

Wandelen met sneeuwschoenen vind ik geweldig. Zeker als er verse sneeuw ligt in de bergen!

Vorige week heb ik een geweldige tocht gemaakt met Umbria Trekking. Een gids uit Terni, Alessio, begeleidde ons door het massief Monti Sibillini. We begonnen achter het dorpje Castelluccio di Norcia, via de Pian Perduto naar de top van Poggio di Croce. Gedurende de tocht hebben we genoten van de natuur, de sneeuw en de verhalen die Alessio ons allemaal vertelde over het Nationale Park van de Monti Sibillini.

Het gezelschap en de prachtige vergezichten maakten de tocht compleet. Ik kan deze tocht iedereen aanraden die op vakantie in Umbrië komt.


En vergeet niet te lunchen in een van de restaurants in Castelluccio di Norcia. Veel gerechten zijn gebaseerd op linzen. Op de Piano Grande heb je "linzen velden". De "zuppa di lenticchie" is mijn favoriet. Die maak ik soms ook thuis. Een heerlijke stevige linzensoep met varkensvlees, een sjalotje, wortel, selderij, knoflook en als finishing touch: crostini's, extra vergine olijfolie uit Umbrië en geraspte geitenkaas erover (pecorino).. lekker!

In Umbria si mangia e si beve ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten