woensdag 12 maart 2014

pollo arrosto con pancetta e limone

Met andere woorden: gebraden kip met spek en citroen. En daarbij aardappeltjes uit de oven. Is dat lekker? Dat eet ik vanavond... mmm. Ik had van de week ook zo ontzettend lekker vis van de markt gegeten. Branzino, zeebaars uit de oven. Overheerlijk. De producten die ik op de markt haal in Castiglione del Lago zijn altijd vers. Vis, vlees, groenten, brood, ook het fruit is altijd goed. Op internet zoek ik dan naar lokale recepten en vaak tover ik de lekkerste maaltijden op tafel. Al zeg ik het zelf. Zo is de "zuppa di lenticchie", de linzensoep (linzen uit Norcia) met guanciale (varkenswang), een specialiteit van mij geworden!

gebraden kip
We zijn alweer een paar weken verder en ik begin me wel thuis te voelen in Castiglione del Lago. Ik word een "Umbra". Het is nu heerlijk weer geworden. Vandaag zag ik voor het eerst mensen op het terras eten! Hotel/restaurant La Cantina is tegenover mijn appartement. Daar kun je heerlijk eten. En het terras is onder mijn raam en vanuit daar zie je het Trasimeense meer.

Ik heb boven op mijn appartement een eigen terras. Wat een luxe! Ik loop vanuit mijn deur via een klein houten trappetje naar boven, en ik heb een geweldig uitzicht over het meer. Ik kan bijna zelfs Montepulciano (Toscane) in de verte zien! Zodra het nog iets warmer wordt ga ik er zeker lekker ontbijten en in de avonduren genieten van de zonsondergang met een goed glas Perticaia Umbria Rosso.

Het hardlopen gaat ook alsmaar beter en beter. Afgelopen weekend heb ik de halve marathon gelopen van Strasimeno. Een erg leuke wedstrijd langs het meer. Je kon zelfs 58 km lopen! Maar dat was niet voor mij besteed... maar er waren erbij die het liepen. Ongelooflijk, wat heb ik daar respect voor. Na een marathon ben ik werkelijk kapot. Stel je voor, na 42,195 km nog bijna 16 km lopen. En dat ook nog in de Umbrische heuvels! Oh oh..

De start was in Castiglione del Lago, voor mijn huis bijna, en de finish was in Passignano. Ik heb geen PR gelopen, 1.40, maar ik heb genoten van de omgeving en van de mensen. Uiteindelijk gaat het daar toch om? Tuurlijk, ja, ik wil mezelf altijd verbeteren en ik wil altijd winnen. Maar als het er gewoon niet in zit op dat moment, dan is dat zo. Dan loop ik wat ik kan en dan is de tijd voor mij niet meer belangrijk. Een geweldige organisatie "Strasimeno". Na afloop was ook de pasta party. Een pasta pomodoro (tomaat) van de Italiaanse mamma. Heerlijk!

pasta pomodoro

Nu nog een paar daagjes Umbrië en dan ga ik naar Trentino, Val di Fassa. Op vakantie! Daar ga ik een weekje skiën met mijn familie. Ook leuk mijn oud collega's van hotel Renato weer te zien! En dit keer hoef ik niet in een Tiroleser jurk te lopen ;) maar gewoon plezier hebben en lekker strudel, canederli, crauti en polenta eten! En laat ik niet mijn Weizen bier vergeten. Of de bombardino, eierlikeur met slagroom. I may say: life is too good in Italy!

bombardino

Geen opmerkingen:

Een reactie posten