maandag 6 juli 2015

Hittegolf in Italië

Het is niet te geloven hoe warm dat het is momenteel. Rond de 34 graden, morgen wordt het ruim 35 graden. Hier in mijn huis is het werkelijk niet te geloven, geen zuchtje wind dat binnenkomt. Het zijn al een paar dagen dat ik in mijn bikini rondloop in huis. Ook met het idee af en toe een duik te nemen in het Trasimeense meer of in het zwembad bij Residence Castiglione.


En vanavond ga ik trainen...

Onlangs heb ik bezoek gehad uit Nederland en België. Paul en Desiree ken ik al lang van Dante Alighieri Rotterdam. Met Desiree heb ik in het Dante bestuur gezeten. Paul en Dees wonen in Rotterdam en hebben een huis in Montecchio (Toscane), een klein plaatsje niet ver van Peccioli. In Montecchio werkt Marco "non solo pane", hij heeft een kleine alimentari waar men de nodige boodschappen kan halen. Hij heeft niet alleen brood... maar nog veel andere lekkere dingen!

Nu kwamen Paul en Dees naar Umbrië, Castiglione del Lago. Na een lichte lunch bij mij thuis zijn we naar het meer gegaan bij il Pescatore. Het was er druk met toeristen en Italianen.




Die avond zijn we in L'Acquario gaan eten in het centrum. We hebben super lekker gegeten! Alleen maar vis uit het meer. Een antipasto misto di pesce, twee primi en twee secondi...


Een paar dagen later is Stefan uit België naar Umbrië gekomen. Stefan ken ik uit de periode toen ik een paar maanden reisde door Italië. Dat was in 2008. Ik kampeerde op de camping in Spoleto, achter de kathedraal San Pietro. Daar heb ik Stefan en zijn vrouw Naima ontmoet. We hebben samen een fantastische wandeling gemaakt op de heilige berg Monteluco in Spoleto. Stefan wees me er nog op dat hij, toen ik weer vertrok met de trein naar de volgende bestemming, mij naar het station in Spoleto heeft gebracht. Dat kon ik mij niet meer herinneren...

Mooi nietwaar? Als je alleen reist overkomen je de mooiste dingen, en vaak hou je er zelfs nog vriendschappen aan over. Stefan had ik jaren niet meer gezien, één keer in Antwerpen voordat ik naar Trentino vertrok. Toen gingen we mosselen eten in de Rooden Hoed. Dat is ruim 6 jaar geleden. Time flies.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten