maandag 12 augustus 2013

VIP

Very Important Person, dit woord heb ik al een aantal keren gehoord. Nu het Bolgheri Melody festival gaande is en vele bekende artiesten, journalisten en DJ's vaak in ons hotel verblijven, krijg ik bijna zo elke dag te horen: "Sylvia vandaag komt een super VIP, mi raccomando...". En vaak ken ik de persoon in kwestie nog niet eens... Maar ok, ik doe wat mij gevraagd wordt. Ik ontvang ze met nog meer aandacht, met nog meer elegantie, en met nog meer charmes. Ik draag note bene hun bagage als ze binnenkomen! Althans ik bied het aan, maar vaak is het niet nodig. Als ze mij zien: klein, galapakje, hakjes .. "Dat is niet ideaal voor als je moet sjouwen". Nee, dat is ook zo... Ik loop zeker niet op mijn Nike's! Al zou ik dat soms wel heerlijk vinden, lekker casual wear @work. Maar ok.

Ik moest laatst om mezelf lachen. De bekende DJ Mario Fargetta uit Milaan wilde inchecken. Van de week was dat. Ik vroeg aan hem bij de balie: Heeft u gereserveerd? Uuuuh ..
Maar ja, potverdrie zeg, ik ken die mensen niet. En ik weet dus ook niet hoe ze eruit zien. Zo raar is dat dan toch ook niet? Hij reageerde op een leuke manier en had al snel door dat ik niet hier vandaan kwam. Ik als Nederlandse dwing al snel respect af. Klinkt misschien raar, maar wij zijn over het algemeen geliefd bij de Italianen.

Gisteren was ook zoiets. "Sylvia vandaag komt een vriendin van mij, ook een very very very .. ". Lorena Bianchetti, actrice, presentatrice, en journaliste van de RAI. "Ok ok, dat komt goed, geen probleem Roberto. Ja, en ik zal ervoor zorgen dat alles in orde is! En zeker, er is fruit en water in de kamer. De airconditioning werkt goed. Alles is tip top".
Gistermiddag werd ik gebeld met de mededeling dat mevrouw Bianchetti in Donoratico was en binnen 5 minuten in het hotel zou zijn. "Moet ik de rode loper uitleggen?"
Mijn eerste oogopslag was: Nou is dat het nou? Een gewone Italiaanse vrouw, lang zwart haar, geen make-up, maar gewoon gewoon. En als je gewoon doet dan ben je net zoals iedereen. Toch? Ik word daar niet warm of koud van hoor. Bekend of niet bekend. En ik ben wie ik ben en zij zijn wie zij zijn. Ik ben Supertramp en "Van Basten". En bij de Italianen is dat al snel ok. Want Marco van Basten is de held van Italië.  

Deze week komt er ook weer eentje: Tony Renis. Ken ik die? Mah.. Een VIP uit de jaren 70 of zoiets. Althans dit heb ik begrepen van Piero. Een old timer in ieder geval. Maar goed ik ben voorbereid. Lekker weer theater spelen en het is weer helemaal voor de bakker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten