zondag 18 augustus 2013

training

De voorbereidingen op de marathon van Venetie verlopen vooralsnog prima. Geen blessures. Ik train veel in de Toscaanse heuvels, wat absoluut geen straf is. Integendeel, het is hier prachtig. Vanuit Sassetta, waar ik woon, loop ik richting Suvereto, een ander klein dorpje 12 km hier vandaan of ik ga de andere kant op naar Monteverdi Marittimo. Vaak vertrek ik in de ochtenden vroeg, dan is het nog te doen. Augustus is een warme maand. Later in de ochtend of in de middag lopen is geen doen. Ik kan meestal in de middag ook niet, omdat ik dan moet werken. Elke keer neem ik me voor, als om 15.30 uur mijn avonddienst begint, in de ochtend vroeg naar Bolgheri te rijden en van daar uit mijn kilometers te maken. Maar als de wekker gaat om 6.30 uur dan krijg ik het gewoonweg niet voor elkaar eruit te komen. Vaak wordt het dan een uur later. Ik maak dan een koffietje voor mezelf, ik eet wat fruit en "biscotti" en ik ben er klaar voor. Ik start meestal zo rond 8 uur. Dat is het matje. Want als je 25 of 30 km wil lopen, rond 11 uur is het vaak al erg warm.. maar goed. Deze week heb ik 2x 20 km gelopen, 1x 21 km en 16 km gelopen. Dat is prima. A.s. week zal ik wat minder trainen omdat ik buiten mijn werk om nog andere afspraken heb staan, zoals een bezoek aan de wijnproeverij en een feestje in een restaurant in Castiglioncello.

Nog ruim 4 weken werken in hotel Bambolo. We zijn er nog niet. Het Bolgheri Melody festival is nog volop gaande. Het theater met de beroemde gasten in het hotel gaat nog steeds door. En het wordt alleen maar leuker. Gelukkig kunnen we erom lachen, met Piero en Federico zijn we een leuk team. De samenwerking is goed, en daarvoor doe je het. En wat er allemaal omheen gebeurt, nou goed, ik kan er een boek over schrijven. En ik wil daar ook niet te veel over kwijt. Veel moet je meemaken en zien, want als ik dat zo beschrijf dan geloven de meesten het gewoonweg niet.

Voor mij gaat het erom dat ik het seizoen goed afsluit. En ik kijk er naar uit om weer naar Umbrie te gaan, waar ik ga werken. Vrienden van mij komen de eerste dagen in oktober in Venetie. Ik ga daar met hen een paar dagen genieten en vakantie vieren. Ik zie me alweer zitten op de Rialto met een lekker visje en een prosecco. Of een spritz drinken bij Antonio en daarna een mooie wandeling maken door de smalle straatjes richting het San Marco plein. Mijn vrienden weer zien. Geweldig. Maar voordat ik naar Venetie ga, ga ik eerst langs Arco in Trentino. Daar ga ik mijn trainingen voortzetten en ook wat wandelingen in de bergen maken. Ik zou nog met een vriend van mij naar paddenstoelen zoeken, in de ochtend vroeg bij Malga Grassi in de buurt.

Heerlijke vooruitzichten! Toscane is prachtig, en dit stukje heeft zeker mijn hart gestolen, maar om straks weer lekker mijn eigen gang te gaan vind ik gewoon fijn. Ik ben aan het aftellen..

uitzicht Vecchio Frantoio restaurant Castagneto Carducci

Geen opmerkingen:

Een reactie posten