donderdag 15 november 2012

Briefing NYCM 2013 Bas van de Goor foundation in Papendal



Nou word ik altijd heel blij als ik Papendal in rij. Een groot sportfestijn. Naast het kantoor van NOC*NSF, het Nederlands Olympisch Comité hadden we een bijeenkomst met de staff van de Bas van de Goor Foundation voor de marathon van NY in 2013. Samen met andere diabetici hebben we mooie verhalen gehoord van mensen met diabetes type 1, o.a. van de teamarts Leo, die wel 100 marathons heeft gelopen! En ook ultramarathons! Een andere deelnemer met diabetes type 1 heeft in 2011 de marathon van NY in 3.04 gelopen. Ongelooflijk wat knap. Ik heb gelukkig geen diabetes, maar onderschat niet wat er allemaal bij komt kijken als je sport combineert met deze ziekte. Het heeft absoluut een positief effect, maar je doet het niet zomaar. Ze hadden het ook nog over suikerwaardes en dat je een hypo kon krijgen tijdens het lopen etc. etc...dat was voor mij iets te technisch. Maar petje af. Een marathon lopen is heel erg zwaar. Ik heb er nu zes gelopen en elke keer vraag ik me af als ik de man met de hamer tegenkom, waar ben ik nou mee bezig? Vind ik dit leuk?! Maar het is de kick. Want als je eenmaal de finish hebt gepasseerd dan denk je al snel weer aan een volgende wedstrijd. Ja, misschien is het ook wel een verslaving. Maar ik voel me goed bij hardlopen. Je moest eens weten hoeveel ideeën ik heb opgedaan tijdens mijn duurlopen. En welke problemen ik heb opgelost. Het doet me altijd goed.

14 november was de World Diabetes Day, een mooie dag om deze briefing te plannen. Bas van de Goor hield ook een toelichting over marathons lopen. Een super sportman die zomaar deze ziekte diabetes type 1 heeft gekregen, en moet je kijken wat hij nu allemaal heeft bereikt. Bas is samen met zijn staff een leuk team en dat stimuleert mij om mee te gaan naar New York volgend jaar. Deze marathon heb ik al in 2006 gelopen. Dus de route en sfeer erom heen is mij al bekend. En om het nog een keer te doen lijkt me echt een challenge. Buiten de vaste kosten om is het de bedoeling dat je sponsoren werft. Hoe ik dat wil gaan aanpakken daar moet ik nog over nadenken. Het mooie is, ik zit al binnenkort in Trentino en ik ga zeker trainen in de bergen. Bas van de Goor is een bekende volleyballer in Italië. Hopelijk kan ik daar iets moois mee gaan doen.

Meedoen met de Bas van de Goor foundation aan de marathon van NY in 2013 is wel heel gaaf! Zo'n leuk team en zo'n goede sfeer, dat wil ik eigenlijk niet missen..

We run 2 change diabetes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten