vrijdag 23 september 2011

Cacciuccio vissoep uit Toscane

Dit is een typisch gerecht uit Livorno, Toscane. We zaten voor de beurs Beta in de buurt van Livorno, Cecina. Gisteravond ging ik met Paolo vissoep eten in het centrum van Cecina. Vlakbij waar ons hotel was. Osteria delle Chiacchiere. Chiacchiere betekent kletsen. Ik kan niks anders zeggen, maar wat was die Cacciuccio heerlijk. Veel polpo, inktvis, mosselen, garnalen, vongole en scampi's. Ik kan het iedereen aanraden. En mooi dat het daar ook is! In Livorno vertrekt de ferry naar Isola Elba, Corsica en Sardinie. Ik moest aan mijn beste vriend Roberto denken, die twee jaar geleden met de boot naar Corsica ging op zijn mooie motor Honda Varadero. Isola Elba en Sardinië zijn voor mij (nog) onbekend. Maar ik ben zeker van plan er een keer heen te gaan.

De beurs is goed verlopen, veel contacten gemaakt en er zaten zeker een aantal interessante touroperators tussen die belangstelling hadden voor het kasteel van Strettura. Een aantal Nederlandse agenten zal ik weer tegenkomen in Amsterdam. 17 oktober is een workshop voor toerisme in Italië. Ik ga er werken als hostess. De dag na mijn marathon..

Maar eerst vakantie vieren in Trentino en Venetie. Dan lekker door Duitsland rijden naar Nederland! Oh yes. En het eerste wat ik ga doen in Nederland. Giel Beelen luisten op 3FM :) mr DJ!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten