zondag 29 november 2015

Hardloopwedstrijd in Spello Umbrie

Het is herfst in Umbrië. De landschappen en Umbrische heuvels staan volop in de herfstkleuren geel, oranje en rood. De olijvenoogst is nog aan de gang, maar loopt ook langzaam ten einde. Nu heb je elk weekend het evenement "Frantoi Aperti". Spello, Castiglione del Lago, Trevi, Gualdo Tadino en nog meer plaatsjes staan gedurende het evenement in het teken van de nieuwe olijfolie, olio novello.

Tijdens mijn bezoek in Nederland is er weinig van gekomen serieus te trainen. En daarbij was mijn Garmin niet opgeladen, wat heet dat ik de keren dat ik ging lopen, zonder tijd liep. Dat is vrij irritant want ik had geen idee hoe snel ik ging. Maar misschien was het ook prima een paar keer zonder mijn horloge hard te lopen. Het is toch een soort "manie" die tijd.

Vandaag heb ik weer eens een hardloopwedstrijd gelopen in Umbrië. Dit keer was het in Spello, een plaatsje dichtbij Assisi. Het was een 10,6 km wedstrijd. Met vrienden van onze hardloopgroep vertrokken we al erg vroeg uit Castiglione del Lago. De start was om 9.30 uur.

Ik was niet echt in vorm, maar het parcours was adembenemend zo mooi. Spello is niet plat, je loopt in het begin de heuvel op waardoor je bijna als het ware stil stond met lopen. Maar al snel liepen we weer heuvel af op een pad door de olijfgaarden richting Assisi. Een prachtig parcours. Ik heb genoten en eerlijk gezegd ook niet zo zeer op tijd gelopen. Mijn eindtijd is 47.42, dat is gemiddeld 4:30 per/km.

Na afloop bij de "ristoro" oftewel de drank en eetpost kon je heerlijke bruschette krijgen met verse olijfolie. Warme thee, water maar ook witte wijn! Ik ben 2e van mijn categorie geëindigd. We mochten dit keer een prijs uitkiezen zowaar. Dit keer nam ik geen wijn, maar Limoncello!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten