vrijdag 27 juni 2014

Florence


Vandaag was het tijd om weer naar Walter te gaan. De kapper in Castiglione del Lago. Mijn haren zaten van geen meter meer. Lang voor mijn ogen, geen model. Basta. Nu heb ik een new look, een à la Leontien van Moorsel kapsel. Althans, denk ik. Ik had al een andere coupe, want vorig jaar had ik lang haar. Maar toen ik eenmaal begonnen was met knippen, wilde ik alleen maar korter.. En wetende dat dit allemaal is begonnen in Sassetta, Toscane. Waar ik toen woonde.

Maar nu is het zelfs gewoon SHORT. And I like it. Foto? Nee, nu niet. En daarbij, ik ben niet zo'n selfie fan..

De zomer is begonnen en het bevalt me wel. Het is heerlijk weer buiten, de mensen lopen door de hoofdstraat, er worden ijsjes gegeten, terrasjes zitten vol. Het is gezellig druk. Voor mij mag het altijd zo zijn in Umbrie.

Ik ben de laatste tijd veel in Toscane geweest, in Florence en Siena. In april heb ik de halve marathon van Florence gelopen, en afgelopen weekende heb ik meegedaan aan de 75a di San Giovanni in Florence. Een 10 km wedstrijd door het centrum.

Daarvoor hebben we geluncht in een restaurant in Fiesole, een dorpje in de Toscaanse heuvels met uitzicht op de stad Florence. Waanzinnig mooi. Een betere voorbereiding konden we echt niet hebben! Lekker gegeten en (wijn) gedronken bij restaurant La Reggia degli Etruschi, il salotto su Firenze. Je zit nou eenmaal in de Chiantistreek, dus een glaasje hoort erbij. En ik wist al, ik zou geen PR lopen. Wat dus ook het geval was. Ik heb er iets van 47 minuten over gedaan.

il salotto su Firenze
De rode wijn had helemaal geen invloed op mijn fotokunsten, kijk hier eens. Voeten!
schoenen van Mirco en Rosita

Ook al ben ik Umbra, en begin ik steeds meer van "mijn" streek te houden, ik vind Florence gewoon een toffe stad! Leuke winkels, restaurantjes en barretjes.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten