woensdag 22 januari 2014

markt in Castiglione del Lago


Castiglione del Lago is nu thuis voor mij. Sinds 2 dagen woon ik in de Via Vittorio Emanuele, hartje centrum. Het is altijd wennen in het begin, maar over het algemeen heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Mijn appartement is een bilocale. Er is een woonkeuken, slaapkamer en een badkamer. Knus, maar helemaal prima zo! Ik heb nog geen buren, maar de buren aan de overkant van de straat ken ik al. Dat zijn weer vrienden van de eigenaar, en als ik wat nodig heb, nou ja. Dan hoef ik maar naar de overkant te zwaaien! En dan komt het goed. Dat is wonen in een dorp.

Vanochtend de markt op geweest. Woensdag is marktdag. Je kunt er van alles kopen. Kleding, schoenen, huishoudspullen, jassen, en ook fruit, groenten en .... PORCHETTA! Ik kon het uiteraard weer niet laten, ik ben er gek op. Een broodje porchetta voor de lunch. Dat is echt typisch Umbrisch. Geroosterd varkensvlees met een beetje zout op een wit broodje. Heerlijk.

Natuurlijk ben ik vanochtend ook naar het koffiebarretje gegaan in Castiglione del Lago voor een cappuccio. Ik als voormalige "barista" moet zeggen: goedgekeurd! Met de locals een praatje gemaakt en even snel een krantje gelezen. I am home!

Castiglione del Lago markt

Porchetta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten