zondag 19 januari 2014

goodbye Tuoro hello Castiglione

Morgen is het zover. Ik ga verhuizen. Na 3 maanden in Tuoro sul Trasimeno gewoond te hebben is de tijd aangebroken dat ik naar mijn eigen appartementje ga in het dorpje Castiglione del Lago. Het was heerlijk in het huis in Tuoro sul Trasimeno. Ik had zelfs een zwembad! Maar helaas heb ik daar geen gebruik van kunnen maken... Het is een mooie bungalow die Villa in Umbria verhuurt, en ik was de gelukkige die daar zomaar een paar maanden terecht kon, super!

Castiglione del Lago is een klein middeleeuws dorp aan het Trasimeense meer. Erg leuk. Je hebt er barretjes, restaurantjes, pleintjes, locale markten. Nu is het er nog best rustig, maar straks als de zomer begint wordt het drukker en gezelliger. Ik kijk uit naar het voorjaar en de zomer! Ik moet zeggen de wintermaanden in Umbrië zijn niet zo warm als dat ik dacht. We hebben ontzettend veel mist gehad, en dat zal vast nog lang niet over zijn. Als het zonnetje doorbreekt is het heerlijk. Maar het kan echt koud zijn in Umbrië. Soms als we huizen gingen bezoeken was ik net een eskimo! Zo warm gekleed was ik. Muts op, sjaal om, skibroek aan, moonboots. Ik hou niet van kou, maar het rare met mij is weer wel, als het regent ik ga gewoon hardlopen. Skiën is mijn hobby. Nou en als het ergens koud is, dan is het wel in de Dolomieten in Trentino!

Vorige week zondag heb ik de halve marathon gelopen van Perugia naar Assisi. Perugia ligt boven op een heuvel. Daar was de start om 9:30 uur. Je zou denken, achter de wolken schijnt de zon. Nou niet dus. Het was enorm koud! Er waren ook geen kleedruimtes, chemische toiletten, niks. Heb je een beeld? De wedstrijd zelf vond ik leuk. En ik heb ook lekker gelopen. Helaas, weer geen PR, 1.42. Ook niet slecht, toch? Vanaf Assisi werden we weer met de bus gebracht naar Perugia. Dat was perfet georganiseerd. En omdat Fausto, iemand van ons loopgroepje, vond dat we nog niet genoeg gelopen hadden, zijn we eerder uit de bus in Perugia uitgestapt en hebben we nog zo 30 minuten gewandeld naar de Minimetro!

Het is lunchtijd. Zondagmiddag, velen zitten bij families uitgebreid te lunchen. Voor mij is het nu een snelle hap. Als ik ook nog alles moet inpakken! Vanavond, en daar kijk ik dan wel naar uit, eet ik penne met ragù della nonna (saus volgens grootmoeders recept). Gekocht in een kleine salumeria in Castiglione del Lago, gisteren, toen ik mijn contract ging tekenen voor mijn woning.

Centrum Castiglione del Lago

Castiglione del Lago, pleintje dichtbij mijn appartement

Geen opmerkingen:

Een reactie posten