donderdag 20 juni 2013

zomer

Nu ik dit schrijf zit ik in mijn kamer van het hotel en het is ongelooflijk warm. De kamer waarin ik verblijf is niet "echt" een hotelkamer. Op de tweede verdieping van het hotel zijn een aantal economy kamers waar men kan verblijven voor een zeer goedkope prijs. De kamers zijn eenvoudig, hebben geen tv, geen airco en geen minibar. De andere kamers in de dependance, op de eerste verdieping en op de begane grond zijn mooi, ruim en rustiek Toscaans ingericht.

Het is alweer een maand dat ik werk in hotel Bambolo, Castagneto Carducci Toscane. De tijd vliegt enorm. In het begin was het weer veel slechter. Nu is het ruim 30 graden. . Ik begin vandaag om 16.00 uur dus ik ga lekker naar het strand. Bikini aan, zonnebrandcrème en boekje mee. Het strand van Donoratico is fantastisch. Veel mooier en rustiger dan in Marina di Cecina, waar ik de afgelopen maandag was.

Gelukkig zijn er meer gasten in het hotel, integendeel we zijn volgeboekt. Vanaf vanavond tot en met zondag. Dat is super. We hebben een minder goede start gehad, nu moeten de mensen komen. En dat gebeurt ook. We waren best bezorgd.
Viale dei Cipressi, Bolgheri

Het trainen verloopt buiten verwachtingen. Ik loop elke week ongeveer 80 km. Ik wilde eerst aan de 100 komen, maar dat haal ik gewoonweg niet. Gisteren heb ik 22 km gelopen in de ongelooflijke hitte. En ik vertrok al om 8.30 uur. Kun je nagaan, ik moet gewoon vroeger gaan lopen. Het was werkelijk bijna geen doen. Vol in de zon op de Strada del Vino en de Viale dei Cipressi naar Bolgheri. Zo ontzettend veel fietsers kom je tegen. We groeten elkaar altijd, en gisteren werd mij tussendoor gevraagd of ik voor NY trainde. Dat zou zomaar kunnen, want de zomerperiode is de tijd om je voor te bereiden op de mooiste en de grootste marathon ooit! Maar nee, het is Venetie, en oh wat voelt dat lekker. Ik train voor de marathon van Venetie! De mooiste stad van de Veneto, misschien wel van Italie. In ieder geval de meest unieke stad van de wereld. Mijn stek, mijn huis en op het San Marco plein bij de finish staat mijn beste vriend Antonio, een Venetiaan DOC, met een Spritz op mij te wachten. Trots dat "de" Van Hooijdonk van 10  jaar geleden de marathon loopt in zijn geboortestad. Ik kijk daar nu al naar uit.

Ik word zo loom van die hitte...zoals nu. Time to go. Elke beweging is al veel.. Deze week is by the way een uitzetter van Cycletours in het hotel voor fietsroutes in Toscane. Hij is bezig met het uitstippelen van fietsroutes voor jong en oud. Dus let op! Volgend jaar, en natuurlijk deze zomer nog als het kan. Kom in deze omgeving fietsen! Het is hier echt mooi en deze streek heeft zoveel meer te bieden, de Costa degli Etruschi, de Maremma... Velen gaan altijd naar hetzelfde. Florence, Siena, San Gimignano...de bekende plaatsen. Ook mooi. Maar nu in deze hitte, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ook al wil ik nog wel naar Florence om een vriendin van mij op te zoeken die een restaurant heeft in het centrum. Maar nu nog even niet.

Marco Mengoni
Morgen komt een andere touroperator "Rebeltravel" bij ons langs. Ik ben benieuwd, dat is een broer van een vriendin van mij. Ik hoop op een eventuele samenwerking. Dat zou geweldig zijn. Dit hotel en deze omgeving is Toscane. De omgeving van de Sassicaia, de verse visgerechten, de bistecca Fiorentina, de cinghiale, de cipressen, het strand en zo veel meer...en niet te vergeten mijn collega Piero met zijn Fiat 500 die elke dag de lekkerste cappuccino's maakt voor de gasten. De eigenaar Roberto, die iedereen van alle goede tips voorziet, zijn gastvrijheid, and last but not least.... de organisatie van het Bolgheri Melody. Het zomerfestival van deze omgeving waar bekende artiesten optreden, zoals Marco Mengoni, Andrea Bocelli en nog veel meer...

Ik ga denk ik wel een leuke zomer tegemoet ga. Nee, het is al geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten