donderdag 13 juni 2013

Little Red Corvette

Vandaag had ik vrij. Allereerst was ik heel vroeg op, al om 05.30 uur. Ik hoorde buiten de Fiat 500 van Piero. Ik ben opgestaan en heb ontbeten. Maar ik was vrij snel daarna weer even gaan slapen. Voor een uurtje ofzo want ik wilde 25 km gaan lopen vanochtend. Ik word wakker en ja..het was al laat 09.30 uur. En buiten was het al warm. Ik merkte al, dit gaat h'm niet worden. Beneden in het hotel een koffietje genomen en een vruchtensapje. Ik was niet fit, en dat klopte. De 20 km gingen niet gemakkelijk. Van Castagnetto Carducci naar Bolgheri. Heen en terug, lekker vol in de zon natuurlijk, 25 graden. Nou goed. Uiteindelijk heb ik de kilometers gemaakt maar vraag a.u.b. niet naar de snelheid. En gelukkig, we zijn nog in juni, dus niks aan de hand. De Venetie marathon is op 27 oktober. In juli, augustus en september gaat het gebeuren. Aiuto!

In de middag ben ik naar het strand geweest in San Vincenzo. Met de auto afslag San Vincenzo Sud genomen en daar de weg richting Piombino genomen. Tussen San Vincenzo en Piombino is Baratti en daarvoor de Pineta (Pijnboombossen, natuurparken). Ontzettend mooi. Veel groen, schone stranden en zo onwijs Toscane! Gezwommen zowaar en lekker veel zon genomen..bruin worden is geweldig.

Later op de dag, dacht ik een Spritz te nemen in Piombino aan de haven, en daarna in Marina di Donoratico bij SoleLuna te gaan eten...en zoals je weet. Ik ben Supertramp en je weet nooit hoe een avond loopt...ik vond een ontzettend leuk terras aan de haven in Piombino. Een trendy bar "an American bar" Abbè aperitivo a buffet e pizzeria aperta fino a tarda notte! Met een super uitzicht op eiland Elba. Daar heb ik een heel bijzonder iemand ontmoet...TOM. En Tom komt uit Engeland. Hij werkt in de haven en reist de hele wereld af. Voor hem was het de eerste keer en de eerste avond in Italie...nou dan moet je mij net niet mij tegenkomen! Een praatje hier en daar, Rotterdam kent hij natuurlijk, want ook daar heeft hij in de haven gewerkt. Na twee spritzen, twee Heineken bier, wat nootjes en chipjes werd ik uitgenodigd voor een visetentje. Ja, ik zeg nog, nee joh, dat kan ik niet accepteren. Maar hij stond erop! Goed, uiteindelijk was het ook niet zo erg. Integendeel. Hij was best gezellig. Echt Engels. De humor, de koelheid. Zo helemaal niet Italiaans! Rood kort haar, beetje mollig. Een Italiaan vraagt je nog net niet ten huwelijk op dezelfde avond, maar met hem was het veilig. Dat merkte ik al meteen. In een heel goed visrestaurant in Piombino hebben we vis van de dag gegeten met een lekker flesje witte wijn erbij. Niet verkeerd! Taverna dei Boncompagni in Piombino. De serveerder deed een beetje popi jopie maar dat was prima. Het eten was goed en het gezelschap ook. Tom is hier voor zijn werk ruim een week, en dan gaat hij weer terug naar Engeland. Is dan een maand thuis, maar dan vertrekt hij weer naar Brasilie.

Grappig toch, hoe een avond zoals deze zo'n wending krijgt. Je ontmoet iemand op een terras en je hebt een gezellige avond met iemand die je helemaal, maar dan ook helemaal niet kent! Dat is Carpe Diem! Geweldig! Ik kan daar zo enorm van genieten.

Op de terugweg in de auto, mijn VW Polo die altijd bij me is, luisterde ik naar Prince. Ik ben fan van Prince. Zijn CD heb ik bijna helemaal zwart gedraaid...anyhow. Twee jaar geleden ben ik naar een concert van hem geweest in Perugia. En ik herinner me goed, er was een muzikaal stuk van het lied "Little Red Corvette".. allereerst ik hou van rood, van snelheid en ik ben ook wel....tja Supertramp zal ik maar zeggen. En na zo'n avond als deze, een superdiner met Tom...zo heerlijk. En dan luisteren naar Prince and the New Power Generation. Yeah! Zaterdagavond ben ik weer uitgenodigd door Tom, maar dan moet ik werken..en zondagochtend wil ik meedoen aan de hardloopwedstrijd in Cecina. "Tom, weet je, we spreken elkaar en hopelijk tot snel weer. Zondagmiddag misschien?"

's Avonds laat kom ik aan in hotel Bambolo en ik kijk mijn collega Piero bij de receptie aan. Hij weet het al..nog in mijn bikini, hempje aan, korte broek. "Sylvia heb jij het niet een beetje koud?" Ja Piero, ik vertel je alles morgen..buonanotte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten