zaterdag 31 mei 2014

buongiorno

Buon giorno a tutti uit het groene hart van Italië, Umbria.

Het is alweer 1 juni, en het is nu echt voorjaar. Het is nog vroeg. Het enige wat ik nu hoor zijn de vogels en de politiehonden. Ja, dat klopt, politiehonden. Hier aan het Trasimeense meer worden politiehonden opgeleid tot drugshonden. Zij worden hier getraind. Deze honden gaan naar de vliegvelden in Rome, en Pisa voor bagagecontrole.

Wonen in Castiglione del Lago bevalt me nog altijd erg goed. Ik voel me er thuis, mensen in het dorp kennen me. Je ziet nu ook dat het zomerseizoen gaat beginnen. De restaurantjes zetten hun tafels buiten. Schapenkaas, hammen, olijfolie, truffel en wijnen kun je op straat proeven... heerlijk, zomer!

Gisteren had ik bezoek uit Nederland. Dat gebeurt niet vaak, en zeker niet van iemand die ik heel lang niet meer had gezien. Een oude hockeyvriend van Evergreen. Het was alsof we gisteren nog op het hockeyveld stonden bij een Dubbel A toernooi of zo. Met de DJ op het veld en 's avonds de beest uithangen met bier, heel veel bier. Mooi is dat hè? Ook al spreek je elkaar nooit, maar op het moment dat je elkaar dan weer ziet, na zoveel jaar, is het helemaal goed. Fantastisch! Herinneringen weer opgehaald. Veel is veranderd. Heel veel. Ja, ook wij worden ouder.

Heerlijk gegeten bij La Cantina met zijn gezin. In het zonnetje genieten van de antipasti, de primo, dolce en een flesje Bianco del Baccio. Een lokale witte wijn uit deze omgeving.

panna cotta
Het is tijd om te gaan hardlopen.. en daarna op naar Spoleto voor "Vini nel Mondo".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten