maandag 5 mei 2014

alive and kicking

Het is lang geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Dat heeft een aantal redenen, o.a. met mijn internetverbinding. Die had ik niet, of die was ontzettend traag. Maar nu is het opgelost. Eindelijk. Ja, ik heb wifi thuis! Het ging allemaal wel op Italiaanse tempo, maar als je veel geduld hebt, komt het uiteindelijk goed. Zo moet je maar denken, je went eraan!

Het weer was niet al te best de afgelopen dagen, maar deze week schijnt de zon en we verwachten ruim 20 graden! Boven op het dak van ons "paleis", is een privé terras die ik samen met mijn buurman Bruno deel. Vanuit daar hebben we een fantastisch uitzicht over het Trasimeense meer. Er staan al tafels en stoelen. Zo gaaf! We hebben afgesproken dat we van de zomer een BBQ gaan organiseren, met lekker vlees en goede wijn. Dat komt wel goed. Of misschien ook een paar aperitivi! Spritz en cicchetti. Op z'n Venetiaans :) Of een aperitief "al modo Toscano" want Bruno is Florentijn. Bruno spreekt de "c" niet uit. Dat is zo grappig het Toscaanse dialect. "Casa" is in het Toscaans "hasa" en "Coop" is "hoop". Toscanen zijn net zoals "Umbri" heel aardig en gastvrij. Laatst heb ik een secondo gegeten bij hem thuis met cannellinibonen (op z'n Toscaans). Heerlijk. Ik bof toch maar weer met zo'n buurman.

Het hardlopen is de laatste tijd er een beetje ingeschoten. Tja, maar ik ben nog wel fit. Althans.. vandaag 12 km gelopen en het ging redelijk. Aanstaande zondag ga ik een wedstrijd lopen met mijn hardloopgroepje in Perugia, 12,5 km, en op 8 juni is een halve marathon in Città di Castello. Ik weet niet of het me lukt daar een PR te lopen, maar het parcours schijnt enorm snel te zijn. Sneller dan die in Florence. We shall see!

Pisa!
zonsondergang bij mij thuis Trasimeense meer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten