zondag 6 oktober 2013

but if you close your eyes...

does it almost feel like nothing changed at all?

Dit nummer, ja dit is mijn Summer hit 2013. Mijn hardloop song waarop ik vele en vele km heb gelopen in de Toscaanse heuvels. Geeft me energie.
Sinds gisteren ben ik weer in het land, in Nederland. En het is ongelooflijk maar waar. Het weer hier is beter momenteel dan in Noord Italië. In Venetië hebben we helaas regen gehad. Maar ondanks dat, het was weer geweldig. Ons terras aan de Canal Grande was het einde. En ik ga weer terug, alleen dat idee al. Voor de marathon. Mijn marathon. Wellicht wel mijn belangrijkste. Rennen in de stad waar het 10 jaar geleden allemaal begonnen is. En Antonio wacht op mij bij de finish. Wat vind ik dat gaaf.

Toen ik onderweg was van Rovereto naar Venezia S. Lucia in de trein moest ik gewoonweg slikken toen we over de Ponte della Libertà reden. De brug van het vaste land naar de stad Venetië. Dat is het 35 km punt. Dat is hel. En ik zie er tegenop. Ooh wat zie ik tegen die marathon op. Ik weet dat ik geen PR ga lopen, dat klinkt wellicht pessimistisch, maar lopen onder de 3.37 is heel veel gevraagd. Alles moet kloppen op die dag. Is het weer goed? Ben ik uitgerust? Voel ik me sterk? Dat laatste ben ik wel, denk ik, want ik heb heel veel gelopen en mentaal voel ik me prima. Behalve dat ik zo nu en dan een beetje moe ben van alles. Maar ok. Op de dag zelf weet je het nooit. Dat is marathon lopen. Je begint en je hebt geen idee eigenlijk hoe je eindigt.

Woensdag a.s. ga ik naar het Ikazia ziekenhuis voor een sportkeuring. Daarna laat ik mijn benen masseren door een sportmasseur. Ik heb al thuis gezegd, ik ga deze weken stapelen. Veel koolhydraten eten. En mijn moeder kennende die gaat voor mij extra goed koken de komende tijd. Vooral Hollandse gekookte aardappelen! Lekkerrrrr. Met een beetje jus erbij, een klein stukje vlees en Hollandse groenten. Zoals andijvie of rode kool. En wat dacht je van haring, kaas, patat, kroketten (errug vet), pindasaus, appeltaart, rookworst..mjam. Dat zijn zeker geen koolhydraten, en misschien zijn ze ook niet noodzakelijk voor een hardloopwedstrijd als een marathon, maar ik ga het er ook wel van nemen hoor. Ik ben toch in Holland nietwaar?!

Weet je, de focus is er.. met mijn gedachten ben ik er mee bezig. Dat is perfect! Vanochtend 10 km gelopen en het ging lekker. Ik kwam een vrouw tegen op skates langs de Waterweg met een Rotterdam Marathon shirt aan. Ik groette haar met "ciao" en ik realiseerde me later...nou ja goed. Maar ik kreeg complimenten over mijn looppas. Dat geeft mij vertrouwen. Ik voelde me ook goed. Dus, kom maar op met die 42,195 km. I don't care, I don't give a shit I JUST DO IT!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten