zondag 28 juli 2013

recensies

Dat is tegenwoordig de nieuwe stress in de toerisme. Wie schrijft wat over het hotel. Doen we het goed, is de service ok, is het hotel schoon, prijs-kwaliteit etc. etc. Eigenlijk word ik daar zo ontzettend moe van. Want als er eenmaal een Booking reservering binnenkomt dan is het altijd...Booking! Opletten! Want het gaat erom wat ze daarna schrijven. Tja..gek word je ervan. En als je al zoveel werkt, met alle stress van dien, dan kun je dit er niet bij hebben. Tripadvisor is er ook zo een. En dan toch ga je even kijken...get.

Voor mij gaat het erom dat de mensen hier het naar hun zin in hebben. Dat ze het echte Toscane leren kennen. De typische gerechten, de tradities, de omgeving... Samen met Piero vormen we een goed team. De klant is koning en daar doen we alles voor. Ook al is het soms best zwaar...maar uiteindelijk word je er ook voor beloond. Daarom wil ik ook een recensie delen op Tripadvisor over de service. En als mensen over de service van het hotel schrijven dan gaat het vaak over ons: Sylvia, Federico en de magic Piero.

Vanaf 1 augustus ga ik wonen in Sassetta, in een monolocale. Omdat er reserveringen zijn voor augustus en we veel mensen voor het Bolgheri Melody festival in het hotel hebben kan ik niet meer in de kamer verblijven. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ik ben meer vrij. En dat voelt goed. Als ik eenmaal daar woon hoef ik niet meer te helpen bij het ontbijt..maar Sylvia kennende is wellicht bereid bij noodsituaties er te zijn en te helpen. Uiteraard, want zo ben ik. Maar uiteindelijk..Ik wil, en als het kan ook meer tijd in het hardlopen steken. Ik heb afgelopen week te weinig gelopen. En in 35 graden rennen overdag is bijna onmogelijk. Vandaag heb ik dat overigens wel gedaan. Maar na 18 km ben ik gaan wandelen. Te warm..toch. Wel bizar, want ik kan de hitte goed aan. Maar toen ik eenmaal in de zon liep dan was het net een warme deken waarin ik terecht kwam. Ai. 18 km gelopen rond 11.00- 12.00 uur. Kun je nagaan. Ja, ik weet het, ik ben ook wel een beetje Silly.

Morgenochtend ben ik weer bij het ontbijt en morgenmiddag naar Castiglioncello. Woensdag of donderdag naar de proeverij...super leuk! Dat doe ik extra met de gasten, in mijn vrije tijd. Dan zien we hoe wijn "vino Bolgherese" wordt gemaakt en olijfolie. Heerlijke producten, en leuke mensen. Serni Luigi, agenda agricola een echt familiebedrijf. Lekkere wijnen...vooral de Vermentino. En dan ja, dan zit ik al om 11.30 uur aan de wijn. Ooooh en daarna werken. Dat komt altijd goed, want...

"ik kies voor het leven en dan doe je het altijd goed" zoals Maurits Hendriks, directeur van het NOC*NSF, alias Maup, mij onlangs heeft geschreven. Een oude bekende van het TK hockey camp in Amsterdam. Good old times...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten