zondag 14 april 2013

carciofi fritti en tiramisu

Carciofi fritti en Tiramisu
Ik ben in Trentino, San Martino. Een plaatsje dichtbij Arco. Op het balkon bij Manuela thuis heb je uitzicht op het kasteel van Arco en de bergen. Na het seizoen in Val di Fassa ben ik direct hier naartoe gekomen. Na de afslag Rovereto Sud neem je de weg richting Lago di Garda, Arco en Riva del Garda. Die weg ken ik met mijn ogen dicht. Logisch als je er een tijd hebt gewoond en je er altijd komt. Arco is ook altijd mijn tussenstop naar het zuiden van Italië. Vanuit Nederland is het ongeveer 1200 km rijden, dat is te doen in 1 dag. Maar dat is ook wel het maximale.

Manuela is kok en ik heb haar een paar jaar geleden leren kennen via mijn werk. Samen hebben we 1 jaar in de keuken gestaan. Ze heeft een groot hart en daarbij kan ze heerlijk koken.
Zoals ook vanavond eten we gefrituurde artisjokken, soep en als toetje tiramisu. Wie vindt dat niet lekker? En voor de lunch pasta pomodoro en salade. Ik word altijd in de watten gelegd in huize Signoretti. Ik bof maar met zo'n vriendin als zij! Niets is haar te veel....

Morgen naar Terni, Umbria, voor het festival Umbriabeecoming. Daar zie ik ook weer oude bekenden. Wat kan ik daar toch naar uitkijken en wat heb ik ze veel te vertellen!

Samen met Manuela bij Cafe Trentino, Arco

Geen opmerkingen:

Een reactie posten