woensdag 22 juni 2011

vrije dag

Ik vond het weer eens tijd de bergen in te gaan. Mijn Garmonts mee, water, broodjes, kaart en gaan. Vanaf Poggiodomo had ik een mooie route uitgestippeld. Een wandeltocht van ongeveer 5 uur totaal. Ik wilde eerst naar Gavelli lopen, dat is op 1153 m. Maar, mij kennende ik wil altijd meer, dus besloot ik de Monte Coscerno op te gaan, dat was nog maar 1.45 uur te lopen. Dat moet kunnen na ongeveer al een uur gelopen te hebben. Het was er mooi en het pad was erg goed aangegeven...tot op een moment dat er geen kaart meer te bekennen was. En daarbij kwam ik ook nog wilde paarden tegen. Dat vond ik overigens wel mooi. Ik was niet bang van hen, maar zij van mij. En zij hielden mij best een tijdje gezelschap. Maar goed, ik loop door, niks meer..ik was alleen en ik wilde geen risico's nemen. Dus ben ik weer terug gegaan. Ik baalde wel, maar uiteindelijk denk ik, wat ben ik toch rijk dat ik hier mag lopen in deze fantastische natuur! Op dit gebied moet er nog een hoop gebeuren in Umbria. In Trentino had je dit echt niet...mis soms wel de Dolomieten hoor. En mijn bergvriend vooral.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten