zaterdag 14 februari 2015

trainen voor Rotterdam marathon

Het komt er niet van vaker te schrijven op mijn blog. De laatste tijd ben ik vaak in Treviso (Veneto) of ik ga skiën, ik werk en dan train ik ook voor de Rotterdam marathon.

Ik schrijf regelmatig op de Villa in Umbria blog over Umbrie. Dan vergeet ik vaak hier te schrijven. Comunque...

Het is erg koud geweest in Italië. En nog steeds is het niet al te best weer. Al moet ik zeggen, nu ik in Treviso ben, het is de afgelopen dagen best heerlijk geweest. Woensdag was ik met Luca in Cortina d'Ampezzo skiën, en het weer was werkelijk fantastisch! Het had de week ervoor veel gesneeuwd, en als het dan stralend weer is, dan is het extra genieten. Skiën vind ik werklijk het mooiste wat er is... buiten het hardlopen natuurlijk.




Overigens gaat dat helemaal goed. De voorbereidingen op de Rotterdam marathon. En ik hoop dat het zo blijft. Ik voel bij mijn lies een kleine blessure. Dat is niet oververmoeidheid, maar ik maakte dinsdag bij het lopen een misstap, waardoor ik nu op een been moeilijk kan staan. Ik moet daarvoor oppassen. Deze week heb ik 3 keer achtereenvolgens gelopen langs de rivier "Sile" in Treviso. Het is er prachtig. Luca loopt altijd met me mee, dat is fijn. Al die voorbereidingen op mijn vorige marathons heb ik alleen gedaan. Behalve dan voor New York 2006, Rotterdam 2007 en Peking 2007. Toen liep bij PAC Rotterdam. Maar ondanks dat, ik ben vaak alleen marathons gaan lopen. En dat word je op een gegeven moment zat....



Maar dit keer zal ik niet alleen zijn in Rotterdam, ook Luca zal mij steunen gedurende de wedstrijd en bij de finish. Ook mijn hardloopvrienden uit Toscane, en mijn familie en vrienden zullen me supporten. Dat is geweldig.

Ik wil graag een PR lopen... Het laatste stukje op de Coolsingel heb ik in december gelopen. Het voelde toen al goed!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten