zaterdag 27 december 2014

restaurant in Rome

Voordat ik vertrok naar Rotterdam, ben ik een dagje in Rome geweest. Mijn vlucht vanaf Fiumicino ging pas laat in de avond.

Rome vind ik een geweldige stad. Ik heb er jaren geleden twee maanden gewoond toen ik door Italie reisde. Ik heb er een maand Italiaans geleerd, en ik mocht een maand stage lopen bij Deltafina S.p.A. Een tabakskantoor vlakbij Villa Borghese. Een leuke ervaring. Op de fiets en met OV heb ik toen de stad verkend. Geweldig! Ik heb zelfs nog een voetbalwedstrijd bijgewoond in het Olympisch stadion: Lazio - Brescia. Jaap Stam speelde toen bij Lazio Roma...

Ik wilde naar het Sint Pietersplein, de Kerststal bewonderen. Maar voordat ik dat ging doen wilde ik mezelf trakteren op een typische Romeinse lunch, een pasta carbonara. Niet ver van het Vaticaan ben ik door achterafsteegjes gaan lopen. Op zoek naar een leuke trattoria, osteria.

Camedda 1970 is een Salumeria, Enoteca en Pizzicheria, vijf minuten lopen van de Sint Pieter. Een heel leuk eettentje! Absoluut niet bekend bij toeristen. Achter de toonbank waar je de lekkere salami's en kazen zag liggen, werd voor mij de lekkerste "carbonara" ooit klaargemaakt!

Uiteraard na de lunch mocht een ijsje bij Giolitti, mijn favoriete ijssalon in Rome, niet ontbreken, chocolade en tiramisu ijs. Lekker!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten