maandag 15 september 2014

Een nieuw PR in Bologna, Italië

La dotta, La grassa, La rossa: Bologna!

Jaren geleden was ik ooit in Bologna, toen ik met mijn backpack reisde door Italië. Ik reisde altijd met de trein, en vaak moest ik overstappen op Bologna Centrale onderweg naar Venetië of ik zette er mijn reis voort naar welke plaats in Italië dan ook. Good memories.

De stad zelf kende ik niet, alleen het treinstation. Daarom vind ik het heel bijzonder een halve marathon gelopen te hebben in een stad die ik niet kende, en waarover ik veel positieve verhalen had gehoord. Niet alleen de mensen zijn vriendelijk, je eet er nota bene ontzettend lekker! Nou eet je in heel Italië goed, maar in Emilia Romagna, de streek van de plaatsen Bologna, Parma en Modena eet je absoluut niet verkeerd. Integendeel! Wat dacht je van de tortellini, lasagne, tagliatelle, mortadella, prosciutto di Parma en de Lambrusco?

Op 14 september 2014 was de halve marathon van Bologna. Ik heb de afgelopen maanden veel getraind en regelmatig aan wedstrijden deelgenomen. Wedstrijden van 8-15 km in Umbrië en in Toscane. En dat waren absoluut geen makkelijke parcoursen. Vaak heuvelachtig en de paden waren onverhard.

Route van de halve marathon in Bologna: Garmin Connect - Bologna half marathon

Een nieuw PR heb ik gelopen! 1.36,39 op een halve marathon. Een tijd waarop ik best trots mag zijn. Ik was al heel blij een tijd neer te zetten net onder de 1.39, maar het ging perfect. Ik voelde me prima.

Dit had ik nooit kunnen realiseren zonder mijn hardloopgroepje en vrienden in Italië. Het is vooral heel mooi om te zien dat de zware trainingen en de wedstrijden uiteindelijk nu zijn vruchten afwerpen.

Dit heb ik niet cadeau gekregen.. het is gewoon geweldig! Het gezelschap, de stad, en ook de eerste "kennismaking" met een Italiaanse topatlete-een Olympisch kampioen "Valeria Straneo" maakte deze halve marathon ervaring in Bologna compleet. Een ervaring om nooit te vergeten.

Nu op weg naar Amsterdam halve marathon


tagliatelle

Tamburini

Atti panificio

Valeria Straneo

Tamburini

Tortellini

tagliere misto

pasticceria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten