maandag 17 februari 2014

a new Personal Record

De hele maand februari is het feest in Terni, Umbrië. Sint Valentijn is de patroonheilige van de stad en 14 februari is Valentijnsdag. Er worden allerlei activiteiten en evenementen georganiseerd. Zoals de marathon van Terni. En uiteraard, ik was erbij!

Zondagochtend vroeg om 6.30 uur, ja je leest het goed, vertrokken we vanuit Chiusi, Toscane, naar Terni. Samen met Rosita en Mirco, hardloopvrienden van Filippide, ging ik de halve marathon lopen. We waren in goed gezelschap. De ouders gingen zelfs mee. Heel gezellig! En waar werd natuurlijk over gesproken in de auto, ETEN! Ja geweldig.

Om 10.00 uur was de start in Ferentillo. Een klein middeleeuws dorpje in de Valnerina. De Valnerina is in de provincie Terni waar de rivier Nera doorheen stroomt. De omgeving is bossig en erg groen. Het is een truffelgebied.

Vanaf Ferentillo liepen we op landweggetjes door een aantal boerendorpjes richting de Cascata delle Marmore. Best heuvelachting. We liepen door het waterpark van de Cascata delle Marmore waardoor we de watervallen naar beneden konden zien storten. Wat immens. Prachtig. En omdat het warm was, 19 graden, was een beetje water op je gezicht niet vervelend.



Na de Cascata delle Marmore liepen we heuvelafwaarts, via Papigno (een klein plaatsje waar de films van Benigni zijn opgenomen) naar Terni.

Ik liep op schema, en ik kon het bijna niet geloven... ik ga een PR lopen! Ik liep gemiddeld 4.45 per/km. De laatste 2 kilometer in het centrum van Terni waren zwaar, heel zwaar. Op een gegeven moment was een splitsing voor de marathon en de halve marathon. Ik moest er niet aan denken een hele te lopen! Ik zat er gewoon doorheen. Ik naam de weg van de halve marathon. Uffa.

De finish heb ik gehaald in een hele mooie tijd: 1.40,50. Daar ben ik suuuuuuper blij mee! Een mooie medaille hebben we gekregen en een roos. En nee, er waren dit keer geen broodjes porchetta (varkensvlees) bij de finish! Maar fruit en water. Dat is lekker na een wedstrijd, nietwaar?

En om te vieren dat we allemaal de finish hebben gehaald, zijn we met z'n allen, dus ook met de supporters, voor een lunch naar een gezellig restaurantje gegaan in het plaatsje Marmore. Buon appetito! Antipasto misto, pasta met truffel en een fles vino Umbria Rosso.

bij de Cascata delle Marmore


route Marathon van Terni

Half Marathon San Valentino Terni Umbria 16 February 2014 door Supertramp1976 op Garmin Connect - Details

Geen opmerkingen:

Een reactie posten