zondag 5 januari 2014

back in Umbria, Italy

De vakantie in Nederland is voorbij gevlogen! Tien dagen Hollands eten en drinken. Erwtensoep, haring, kroketten, frikandellen, zuurkool met worst, slavinkje, oliebollen en appelflappen, belegen kaas, Amstel biertje van de tap.. Het lijkt ongezond, maar het was zo lekker allemaal! Ik was op vakantie, dus ik mocht alles eten en drinken wat ik maar wilde! En dan wil ik de etentjes bij vrienden en familie niet vergeten. Heerlijk! Pompoensoep, risotto met garnalen, gourmetten, kalkoen, gerookte eendenborst, parelhoen... Mmm ik ben een lekkerbek. Hier in Umbrië kook ik goed voor mezelf, maar als ik bij vrienden eet, in Nederland of in Italië, dan is het feest. Ik rol dan nog niet net van tafel..

Haring Hollandse vis
In Eindhoven, Maastricht en Den Bosch ben ik geweest. Een bliksembezoek in Amsterdam IJburg voor een fotoshoot, en last but not least: Rotterdam! Wat als ik daar niet kom, dan ben ik niet in Nederland geweest hoor! Bijenkorf, Lijnbaan, Witte de With, het geijkte, maar altijd weer gezellig. Trots op Feyenoord dat zij een goede speler uit Italië hebben: Graziano Pellè. Hier in Umbrië kennen ze hem niet, maar in Rotjeknor wel!

Het is vandaag zondag 5 januari 2014. En vanochtend had ik nog helemaal niks in de planning staan. Ik wilde naar Montepulciano gaan, dat is een klein plaatsje in Toscane, maar 35 km van hier vandaan. Het regent zo ongelooflijk hard, dat ik dacht.. Nee, een ander keertje. In Nederland kan het weer echt troosteloos zijn, maar onderschat Umbrië niet. Vandaag ging mijn loopgroepje meedoen aan de 11 km wedstrijd in Fabro TR. Normaliter had ik meegedaan maar omdat ik gisteren na 9 km lopen niet overtuigd was van mijn fitheid en snelheid ben ik niet gegaan. Dat komt natuurlijk van alles wat ik verorberd heb in Nederland...ai! Volgende week staat een halve marathon in de planning. Perugia-Assisi. Dus ik ga de komende dagen weer een beetje trainen, en dan zondag lekker lopen. Zal geen PR zijn, maar ik moet ergens beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten