zondag 15 december 2013

invernalissima

Het woord zegt het al "Invernalissima" ... winter, koud, en misschien zelfs sneeuw. Maar in Umbrië ligt momenteel geen sneeuw. Het kan erg koud zijn, en bij het meer is het vaak enorm mistig, maar vandaag was een perfecte dag om de halve marathon van Assisi te lopen, de Invernalissima!




Zoals de meesten weten heb ik me aangesloten bij de "gruppo sportivo" Filippide in Castiglione del Lago, Umbrië. Vanochtend zijn we vroeg vertrokken vanuit Tuoro sul Trasimeno, een klein dorpje aan het Trasimeense meer. Om 7.40 uur. Buongiorno tutti!

Nee, ik zou geen persoonlijk record lopen, dat wist ik al. Sinds de marathon van Venetië heb ik niet meer dan 13 km gelopen...kun je nagaan. Dus, ik verwachtte niet veel. Zonder mijn Garmin horloge ben ik gestart. En dat wil heel wat zeggen, want mijn Garmin is heel belangrijk voor mij bij het lopen..

Van Bastia Umbra liepen we naar Assisi en weer terug. Werkelijk prachtig! Wat een uitzicht. Geen idee hoe hard ik per km heb gelopen, en zelfs mijn finishtijd weet ik niet meer precies.. 1.46 of 1.47. Ja, 1 minuut. Maar toch.. nog even de uitslagen afwachten op de website. Dat dan weer wel natuurlijk.

Fausto, Roberto, Giovanni, Paolo, allemaal van Filippide zij hebben ook goed, en sommigen zelfs heel goed gelopen! De volgende halve marathon voor mij is wellicht die van Perugia-Assisi op 12 januari 2014. In ferbruari loop ik de San Valentino halve marathon in Terni. Daar wil ik een PR lopen. Onder de 1.40 uur.

En nu, nu is de tijd van Kerst aangebroken... nog een weekje en dan kom ik naar Nederland. Laat de spruitjes, rode kool, zuurkool en Grolsch bier maar lekker komen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten