zondag 24 november 2013

Running...a good start of a Sunday morning in Umbria

Allereerst baal ik dat ik mijn activiteiten van mijn Garmintoestel momenteel niet kan overzetten op mijn Garmin Connect. Dat is sinds vandaag, get wat kan ik daarvan chagrijnig zijn. Maar dat houdt niet weg dat ik vanmorgen niet lekker heb gelopen. Afgelopen maandag heb ik 8,70 km gelopen in Tuoro, en nu ruim 10 km in Castiglione del Lago. Ik heb samengelopen met Giovanni. Iemand die ik nog niet kende. Normaal loop ik altijd alleen, maar dit keer dus niet. Een atleet die mooie tijden op zijn naam heeft staan voor marathons. Ik geloof dat zijn PR rond de 3.05 is...pff. Nou daar kan ik van dromen.

Castiglione del Lago is een Middeleeuws dorp aan het Trasimeense meer in Umbrië. Vorige week was ik daar voor de eerste keer. Er was markt. De terrasjes waren open. Er heerste een gezellige sfeer. Toen dacht ik: "ja, ik zou hier kunnen wonen". Gisteren heb ik een appartement in het historisch centrum van Castiglione del Lago bezocht. Klein, bestemd voor maximaal twee personen. Maar ik ben alleen, dus wat is het probleem? Er is een grote slaapkamer, badkamer, woonkeuken, maar het terras! Die is te bereiken via een smal trappetje naar boven. Wat een uitzicht over het Trasimeense meer. Zonnetje erbij... Ik zag me hier al stiekem zitten met een goed glas Sagrantino!

Ik ben al bijna een maand in Umbrië. Het lijkt veel langer.
Wat de zondag mij vandaag weer gaat brengen, geen idee. Maar ik verveel mij nooit. Er is zoveel te zien en te doen in Umbrië. Al rij ik langs het meer, en ik zie de glooiende landschappen in allerlei kleuren. Rood, geel, groen. Het is herfst. Zucht, Umbrië mooi.

de trap naar Castiglione del Lago


Geen opmerkingen:

Een reactie posten