zondag 10 februari 2013

Goodbye Angie

Dingen lopen soms raar. Ik dacht het seizoen af te maken met mijn kamergenote, vriendin en collega Angelica. Sinds vandaag is ze terug naar huis. Een blessure aan haar been heeft haar moeten doen afhaken. Dagen lang heeft ze op bed gelegen, maar dat mocht niet baten. De pijn in haar been ging niet weg. Ook vandaag liep ze nog op krukken...

Samen een kamer delen in een plaats waar je samen niet vandaan komt en daarbij keihard werken in hetzelfde hotel is erg intens. We deelden alles samen, zelfs onze privé-levens. Ik mis haar nu al. Een kamer voor mezelf hebben is opzich niet erg. Maar omdat het werk zo zwaar is, heb je soms een ruggesteuntje nodig. Vanochtend heeft ze mij een mooi cadeau gegeven met een lieve brief. Dat raakte me. Maar misschien is het ook de vermoeidheid. Zeker weten dat we elkaar weerzien. Waar en wanneer nog geen idee. Maar dat zit goed, onze vriendschap. Ik heb een hele goede vriendin erbij!

Omdat mijn collega nu is uitgevallen, doe ik voornamelijk bedieningswerk en nauwelijks secretaressewerk. Overdag help ik met tafels dekken voor diner en daarna doe ik samen met mijn andere collega de high tea voorbereiden. Dan naar huis, een beetje uitrusten en om 18.00 uur weer aan de slag tot laat. Tien minuten eten in de keuken hutje mutje, de bar beheren tot rond 19.30, ook al komen er niet veel mensen maar goed, en dan bedienen. Afruimen en glazen afwassen. Tafels weer dekken voor het ontbijt en dan....Heineken biertje!

Ik voel me helemaal niet fit. Als ik aan mijn marathon denk in oktober krijg ik een beetje de kriebels. Want ik loop nauwelijks. Ik kijk er naar uit weer lekker in mijn eigen kloffie te lopen, lekker te gaan trainen en het warme weer tegemoet gaan.
Helaas heb ik geen tijd hier te genieten van de bergen. Ik zou zo veel willen doen hier, want de omgeving is prachtig. Met sneeuwschoenen wandelen bijvoorbeeld of lekker skiën. In het begin dacht ik dat ik daar wel tijd voor zou hebben..NOT. Maar de schade haal ik wel in. Ik heb onlangs een mooi bergmens ontmoet die mij beloofd heeft mee te nemen voor een ski-alpinisme tocht in de bergen. Super!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten