maandag 30 april 2012

Bezoek aan kaasboerderij

30 april the 3rd day of the festival...

De eerste twee dagen heb ik bij het info point gestaan van de Cascata delle Marmore. De een na grootste natuurpark van de streek Umbria. Ik sta er samen met Federica. We helpen elkaar met informatie verstrekken aan de gasten over o.a. de omgeving, de wandelroutes en de watervallen. En daarbij promoot ik het festival. Umbriabeecoming is een nieuw festival. Het is super leuk! Zoveel activiteiten organiseren we...wel meer dan 120!

Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan een kaasboerderij in Collelungo. Dit plaatstje is omringd door de groene heuvels van Umbria. Samen met de Italiaanse en Nederlandse gasten hebben we gezien hoe kaas wordt gemaakt. Lorenzo, onze gids van die dag, legde alles nauwkeurig uit over het kaasproces. Ze maken ricotta, mozzarella, stracchino ... en nog veel meer. Ook hebben we beesten gezien, zoals schapen, koeien, varkens en kippen. Wat vooral leuk is voor kinderen. 

Wat een prachtige omgeving en wat een heerlijke producten hebben ze toch bij de kaasboerderij Giuliani. De lunch was overweldigend. Alles was biologisch bereid, behalve de pasta. Maar voor de rest super. Ik kan het iedereen aanraden voor wie naar Umbria gaat. De mensen zijn gastvrij en ze vinden het leuk gasten te onvangen en rond te leiden. De boerderij heet Azienda Agricola Giuliani. Siete i benvenuti!

Vanavond popconcert in Piazza San Francesco (Terni) van de groep Outback, om 22.00...Umbriabeecoming rocks!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten