maandag 10 oktober 2011

snow at the Brennero

Het sneeuwde op de terugreis! De hele week super weer gehad, behalve in Venetie, maar voor de rest was het gewoon zomer. Kreeg gelijk zin om de pistes op te gaan om te skiën. Madonna di Campiglio, Val di Fassa. Allemaal super mooi. De Dolomieten zijn fantastisch. Gisteren 1250 km gereden, met gemak. Ik arrogant..neeeeee. Door Duitsland autorijden is geen straf, alleen je moet altijd de  Raststätte vermijden waar de bussen stoppen. Gisteren zag ik bij het tanken twee volle NL bussen stoppen op de plek waar ik net pauze wilde gaan houden. En ik moest mijn "shotje" koffie hebben voor de laatste 300 km. OMG Dus dan maar koffie uit de automaat bij het pompstation. Bah niet lekker. Daarbij, als je naar het toilet gaat in Duitsland, moet je betalen en dan krijg je bonnetjes. En van die bonnetjes kun je wat kopen. Ik koop nooit wat. Maar altijd wel een kopje koffie om wakker te blijven. 1 bon van 50 eurocent kun je in de koffie-automaat stoppen en de rest 2 euro moet je betalen....nee da's niks. In Italië is het veel beter. De koffie is 100 x lekkerder en daarbij betaal je de gewone prijs van 1 euro. Goed, nou ga ik niet dood om een keertje meer te betalen voor een kopje espresso, maar in Duitsland en ook in NL mis ik dat gewoon. Die koffiecultuur. Maar goed, ik mag niet klagen. Ik ben nu in Nederland en ik heb het te accepteren. Wanneer ik weer terug ga...in november waarschijnlijk voor het festvial Umbriabeecoming 2012. Heb zo veel te doen. Maar nu eerst concentreren op die 42,195 km a.s. zondag in AMSTERDAM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten